Kodsnack 95 - Jag trivs bättre i två dimensioner

Kodsnack - Podcast tekijän mukaan Kristoffer, Fredrik, Tobias - Tiistaisin

Kategoriat:

Martin, Tobias, Kristoffer och Fredrik snackar spelteknik utifrån nyhterna på 2015 års Game developers conference. Vi börjar med att snacka spelmotorer eftersom de flesta stora nu är gratis att börja använda. Skillnader mellan Unity och Unreal avhandlas. Betyder det slutet för hemskrivna motorer? Finns det plats för Source för den delen?

Efter det snackar vi Vulkan - det nypresenterade 3D-API:et som ses som en arvtagere till OpenGL och dess nyheter och fördelar. Sedan rullar vi vidare till andra API:er för 3D, Valves abitioner och olika sätt att göra den 3D som är på allas läppar just nu.

Har du kommentarer, frågor eller tips? Vi är @kodnsack@tobiashieta@isallmaroon och @bjoreman på Twitter och epostas på [email protected]om du vill skriva längre. Vi läser allt som skickas.

Länkar

Titlar

  • En och en före detta spelutvecklare
  • Gratis med en liten apostrof
  • Då blir den inte så gratis längre
  • Vad gratis faktiskt innebär
  • Snokat lite på Unity
  • Jag trivs bättre i två dimensioner
  • I princip ett färdigs spel från scratch
  • Klasstung C++
  • Programmering för designers
  • “Gratis”
  • Gratis med citationstecken
  • En motor som är till för en väldigt speciell sak
  • En leveleditor och en hög C++
  • En ganska begränsad idé i stil med Minecraft
  • Man byter en uppsättning problem mot en annan
  • Du kompilerar din egen bytekod
  • En full C-kompilator
  • Vi har en headerfil
  • Krig och de slår dig med käppar
  • Valve är nog lite mer brave new world
  • VR som någonting större
  • Stå där och se dumma ut tillsammans
  • Brottas med närsynthet och VR-kit
  • Öppen horisont

Visit the podcast's native language site