Redwaan Hossain: adidas #14
Digital Marknadsföring med Tony Hammarlund - Podcast tekijän mukaan Tony Hammarlund
Kategoriat:
Det här är det andra avsnittet i min intervjuserie där jag intervjuar marknadsförare ute på företag. Målet med de här intervjuerna är att få insikt i hur andra marknadsförare arbetar, lära mig nya saker samt få lite tips på smarta verktyg och taktiker. Vi hoppar den här gången från fintech till ett av världens största varumärken, adidas. Redwaan Hossain är Digital Manager på adidas i Norden. Du får höra om hans resa till drömjobbet på adidas där han kombinerat sitt intresse för musik och sport med intresset för digital marknadsföring. I intervjun berättar han bland annat hur hans roll ser ut, hur adidas arbetar med digital marknadsföring, vilka kanaler man använder samt hur man mäter och följer upp sitt arbete. Du får även höra: * Om sidoprojektet som väckte hans intresse för digital marknadsföring * Hur ett samtal till receptionen ledde till drömjobbet * adidas strategi för sociala medier * Hur det nordiska marknadsteamet ser ut * Och hans favoritverktyg och taktiker Här under hittar du som vanligt alla sociala profiler, webbsidor, verktyg och andra resurser som nämndes i avsnittet. Så du behöver inte anteckna. Lite nytt är också att jag har lagt till en sektion med tidsstämplar som gör det lättare att hitta du vill lyssna på eller hitta tillbaka till. Precis som för avsnittet med Christoffer så har Redwaan satt ihop en lista med alla verktyg han använder regelbundet i sitt arbete med digital marknadsföring. I pdf:en hittar du även ett gäng med bra tips på poddar, böcker och bloggar du måste kolla in. Ladda ner Redwaans Marketing stack Lista med hans viktigaste verktyg och bästa tips på poddar, bloggar, böcker och andra resurser. Länkar Redwaan på LinkedIn adidas adidas på Facebook adidas på Instagram adidas på Linkedin Tumblr Facebook Business Manager Adobe Analytics Google Analytics Crowd Tangle Moat Analytics Digiday podcast Digital marketing podcast Social by default Feedly (rss app) Adweek Mashable Seth Godin