Allt om McDonalds & Ronald McDonald Hus satsning i Roblox
Digitalsnack - Sociala medier - Podcast tekijän mukaan Cecilia Victoria Kärrberg
Kategoriat:
Varje år inför jul gör McDonalds som är störst bidragsgivare till Ronald McDonald Hus, en kampanj för att samla in pengar till fonden. Inför förra året kampanj (2022) startades ett annat initiativ som fick spridning internationellt. McDonalds Sverige byggde ett Ronald McDonald Hus i spelplattformen Roblox. Roblox används främst av 2010-talister. Hela 26% av 10-talisterna använder Roblox dagligen (enligt statistik från SOI22). I detta avsnittet får ni höra McDonalds marknads, - och kommunikationsdirektör Staffan Ekstam, berätta om hur idén om ett Roblox hus startade. Hur huset är designat av barnen och deras fantasier och önskningar. Och hur McDonalds framtid ser ut ang Roblox. Lämna gärna en recension om du gillar avsnittet. 👍🏼 Följ oss på Instagram för fler tips och nyheter inom sociala medier. 👍🏼 Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få nyheter, utbildningar, webinar direkt i inkorgen!