Sociala medier, Valet 2018 och förstagångsväljare

Digitalsnack - Sociala medier - Podcast tekijän mukaan Cecilia Victoria Kärrberg

Kategoriat:

Svaret till varför årets val kallas Internetvalet är enkelt, vi är helt enkelt fler som tar del av politisk information på internet än vid tidigare val. Vid valet 2014 var det 47% av internetanvändarna som tog del av politisk information via nätet, idag är det hela 71% och ca en fjärdedel tar del av politisk information som minst varje vecka. I detta avsnittet: - Informationsglappet mellan traditionella,- och sociala medier inför valet - Bristen av innehåll på sociala medie-kanaler som YouTube och Snapchat - Vi granskar även ungdomspartierna och deras kommunikation i sociala medier. Lyckas dom nå ut till förstagångsväljarna? - Vilka har gjort lyckosamma satsningar för att nå ut till Genration Z som fler kan ta lärdom av - Hur kan Du hjälpa till att sprida bra information om valet

Visit the podcast's native language site