90. En kärleksfull uppdatering av Pricerunner

Ehandelstrender - Podcast tekijän mukaan Urban Lindstedt | Miguru Media AB - Torstaisin

Kategoriat:

I den digitala veteranen Pricerunner hittade Nicklas Storåkers en oslipad diamant som inte fått någon kärlek på många år. Efter köpet av Pricerunner år 2016 har varenda kodrad skrivits om och antalet prisjämförda produkter har ökat från 400 000 till 1,8 miljoner produkter. Prisjämförare som Pricerunner och Prisjakt har en central roll inom svensk e-handel eftersom marknadsplatser, som aggregerar en hel marknad, fortfarande har perifer roll i Sverige. Nicklas delar med sig av hur du arbetar framgångsrikt med prisjämförare i marknadsföringsmixen. Och hur man bygger en fantastisk tjänst i strid med jättar som banker och Google. Vd-n Nicklas Storåkers har hunnit med att utmana Googles med EU:s hjälp eftersom sökjätten gynnat sin egen prisjämförare på bekostnad av Europas prisjämförare. I Europa vill Google ta samma roll som Amazons i USA - att bli en marknadsplats för e-handel. Därför hotar Google fristående e-handlare och driver upp priserna för konsumenterna. I avsnitt 90 av podden eHandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Pricerunners vd Nicklas Storåkers som också grundade Avanza.

Visit the podcast's native language site