Tapio Pajuharju, Kamux – ‘More of the same’ harvoin auttaa innovoinnissa

Kasvukäyrä - Podcast tekijän mukaan 3stepIT

Tapio Pajuharjun monipuolinen ura on vienyt hänet toimitusjohtajaksi isoihin bränditaloihin Lumenelle ja Hartwallille, valmistavaan teollisuuteen Huhtamäelle ja Harvialle sekä nykyiseen työhön käytettyjä autoja treidaavalle Kamuxille. Tapion uraputki lähti käyntiin Kärsämäen makeistehtaalta, missä hän aloitti markkinoinnin parissa, siirtyi tuotepäälliköksi ja siitä valmistavaan teollisuuteen ja lisensiointiin. Alle kolmekymppisenä markkinointijohtajana Tapio sai kutsun lähteä Puolaan, ja vain kolmen kuukauden jälkeen hänestä tuli elintarvikeyhtiön toimitusjohtaja.  Matka jatkui Puolasta ja makeistuotteista Jenkkeihin elintarvikepakkausten pariin Kansas Cityyn mm. Ben & Jerry'sin ja Danonen kumppanuuksiin, jonka jälkeen Tapio on ollut mukana kasvattamassa suomalaisista perhefirmoista globaaleja menestystarinoita. Jakso tarjoaa syvällisiä oivalluksia johtajuudesta eri maiden kulttuureissa, hyvän strategian rakentamisesta ja kuluttajatrendien oikea-aikaisesta hyödyntämisestä innovaatioissa. Lisäksi Tapio jakaa toimintatapansa, mitä hän uutena toimitusjohtajana tekee ensimmäisen 100 päivän aikana aloittaessaan uudessa yrityksessä tai toimialalla, josta hän ei itse – omien sanojensa mukaan – tiedä mitään. Mihin suuntaan Tapio näkee käytettyjen autojen elinkaaripalvelujen ja markkinan kehittyvän tulevaisuudessa? Miten ostajien pään sisään päästään? Kuuntele jakso, niin tiedät. Studioisäntinä toimivat 3stepIT:n Joel Isopahkala ja Lauri Tiili. Tämän podin mahdollistaa suomalainen teknologian kiertotalouskumppani 3stepIT.