Kodsnack 129 - Inte en textur så långt ögat kan nå
Kodsnack - Podcast tekijän mukaan Kristoffer, Fredrik, Tobias - Tiistaisin
Kristoffer, Fredrik och Martin snackar om falafel i Malmö (måste man vada genom drivor av falafel?) och dragbaserade racingspel. Sedan går vi in på Twofold inc, Martins nästa spel, att sälja in det man gör. Och vektorgrafik. Varför är inte vektorgrafik mer populärt? Sedan AppleTV och dess egenheter för spelutvecklare.
Avsnittet sponsras till vår stora glädje av Jetbrains och Intellij IDEA, Jetbrains eminenta IDE för Java. Surfa in på http://www.jetbrains.com/kodsnack-ideaför att få veta mer och stödja Kodsnack. Vi har ett fåtal t-shirts kvar! Kontakta oss om du vill köpa en av dem för 250 riksdaler inklusive frakt.
Ett stort tack till Cloudnet som sponsrar vår VPS!
Har du kommentarer, frågor eller tips? Vi är @kodsnack, @tobiashieta, @isallmaroon och @bjoreman på Twitter, har en sida på Facebook och epostas på [email protected] om du vill skriva längre. Vi läser allt som skickas.
Gillar du Kodsnack får du hemskt gärna recensera oss i iTunes!
Länkar
- Øredev
- Vi har snackat gamejams förr
- Twofold inc
- Rymdkapsel
- Elevator pitch
- Tom Francis
- Toms GDC-presentation How to explain your game to an asshole
- Tron
- Holodeck
- Fallout 4
- Skyrim
- Jetbrains
- Intellij IDEA
- Grunderna i Intellij IDEA
- http://www.jetbrains.com/kodsnack-idea - länken som visar att du kommer från Kodsnack
- Nytt i version 15 av IntelliJ IDEA
- Vektorgrafik
- Inscsape
- SVG
- Illustrator
- PS-formatet
- D3.js
- Några kommentarer kring filformatet PSD
- Big och little endian
- EPS
- Postscript
- Forth
- Stackbaserat programmeringsspråk
- XEROX Parc
- Computerphile - the dawn of desktop publishing
- LaTeX
- TeX
- Är CSS turingkomplett?
- HTTP/2
- App thinning
- Bitcode
- Nya AppleTV
- SDL
- Spore
- Will Wright
Titlar
- Malmö är någon typ av anomali
- Vissa kallar det lunchdejt
- Finns ingen tid att stå här och gaffla
- Jag är med på den här podcasten bara när jag har någonting att kränga
- Andra singeln
- En så ren spelidé
- Alla Tetris är redan gjorda
- Bäst på någonting som ingen har gjort förut
- När man gör allt och inget själv
- Du är ju helt icke-trovärdig i frågan
- Som blablabla fast blablabla
- Jag gillar när andra säger det
- Lätt att ta till sig och svårare att göra
- Hitta referensramarna
- Ibland säger jag att jag jobbar med data
- Jag datade hela dagen igår
- Det är någonting fruktansvärt absurt med spel
- Inte en textur så långt ögat kan nå
- Trettiosex olika storlekar
- 17 låter ju som en överdrift
- Pixlar håller på att bli meningslösa
- Man köper sig en hel estetik
- Med en vanlig XML-parser
- Sin egen lilla gren av vansinne
- Det har varit med sedan alltid
- Single-file sites
- När någon sätter ner fingret
- Spelutvecklingsjanuari
- Hundratusen miljarders kvadratkilometers innehåll