CDP 1/2: Keskitetyn asiakasdatan tärkeys korostuu markkinoinnissa
KonversiO-Optimistit - Podcast tekijän mukaan Podplay | IAB Finland
Kategoriat:
Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. Tässä KonversiO-Optimistien jaksossa Miralla on vieraana Niklas Tverin (Marketing Development Lead) Elisalta ja Henri Maunuksela (Data Strategy Director) Dentsu Finlandilta. Henri ja Niklas toimivat molemmat IAB Finlandin markkinointi teknologian työryhmässä, jossa mm. Viime vuonna koostettiin markkinakysely keskitetystä asiakasdatasta ja CDP:stä. Ihan ensiksi mikä on CDP? CDP eli Customer Data Platform on järjestelmä, joka kerää ja hallinnoi tietoa asiakkaista. Se auttaa mainostajia ymmärtämään asiakkaitaan paremmin ja tekemään parempia markkinointi päätöksiä. CDP:n avulla mainostajat voivat yhdistää tietoja eri lähteistä ja näin luoda täydellisemmän kuvan asiakkaistaan. Järjestelmällä voidaan parantaa mainonnan tehokkuutta ja auttaa mainostajia lähettämään oikeaa viestiä oikealle kohderyhmälle oikeaan aikaan. CDP:n avulla mainostajat voivat myös personalisoida markkinointiviestintää asiakkaille, mikä parantaa asiakaskokemusta ja lisää asiakasuskollisuutta. Tuplajakson ensimmäisessä osassa puhutaan CDP järjestelmän tärkeydestä kolmannen osapuolten evästeiden poistumisen jälkeen ja saamme kuulla studion ulkopuolelta Simo Ahavalta mitä kolmannen osapuolen evästeet oikein ovatkaan. Kuulemme vastauksia kysymyksiin mitä vaikutuksia 3P evästeiden poistuminen aiheuttaa mainostajan näkökulmasta ja mitä tulee 3P evästeiden tilalle? Saamme vinkkejä myös Nesteen Antti Elloselta, kuinka tehdä oikeat valinnat markkinointityökalujen kanssa. Hyppää mukaan kuuntelemaan!