Pod #97 – Värdet av digital marknadsföring går att bevisa

Sälj- och marknadspodden - Podcast tekijän mukaan Sälj- och marknadspodden

Kategoriat:

            Vi som marknadsförare inom B2B har ofta svårt att bevisa det kortsiktiga och långsiktiga värdet i att investera i modern digital marknadsföring. Enligt forskning från Handelshögskolan så går nu värdet av modern digital marknadsföring att bevisa. Forskningsrapporten heter ”Exploring Advertising Equity”. Vi intervjuar Sara Rosengren som är en av forskarna bakom rapporten. Resultatet ger marknadsförare möjlighet att lättare driva en förändringsprocess inom bolaget som leder till att marknadsföring mot den moderna digitala B2B köparen blir mer strategiskt viktigt. Vill ni veta mer går det bra att studera följande lästips Originalkällan om Advertising Equity. Sara har också skrivit en bok som handlar om kommunikationskapital på svenska i Söderlund (Ed), Marknadsföring och påverkan på konsumenten. Kapitlet som handlar om kommunikationskapital finns också tillgängligt här.  

Visit the podcast's native language site